Cele i punktacja

Punktacja na Goblin Wars na potrzeby turnieju została mocno uproszczona:

  • punkty – dla podniesienia realizmu gry – liczone są na niekorzyść zawodnika. Przerwanie linii strefy punktowej oznacza zaliczenie niżej punktowanej strefy.
  • Dla ułatwienia trafień i ich rozpoznawania z dalszej odległości, wszystkie cele na Goblin Wars obrysowywane są liniami punktowymi według tego samego schematu:Staramy się, aby cały obrys postaci, także z odstającymi różnymi elementami stroju, które normalnie trudno byłoby uznać za trafienia. Stąd niekiedy odstające – nierealistycznie – części stroju także zaliczane są jako trafienia. Dzięki temu rozwiązaniu, stojąc na linii strzelań będziecie w stanie z dużym prawdopodobieństwem ustalić czy trafienie miało miejsce – wystarczy, że strzała jest w obrysie postaci.
  •  Zawsze broń trzymana w rękach przez postaci i jej wyposażenie są punktowane za 1. Są to miecz/topór/pałka/róg , tarcza , łuk, strzały, kołczan.
  • Pozostałe części uzbrojenia ignorujemy – zbroja, hełm nic nie dają. Dzięki temu unikamy zbędnych wątpliwości podczas strzelania, a system punktowania staje się przejrzysty.
  • Tułów kończy się na linii pasa. Od pasa w dół – 2 pkt.
  • Niekiedy góra tułowia kończy się na głowie, a niekiedy na szyi – w niektórych sytuacjach służy to powiększeniu strefy trafień za 5pkt (głowa) w celu wyrównania szans i zapobiegnięcia sytuacji w której strefa 5pkt jest zbyt mała.
  • Ręce zwykle kończą się tam, gdzie rękawy i punktowane są także za 2 pkt.

 

Głowa 5pkt

Tułów 4pkt

Ręce, nogi 2pkt

Broń trzymana w rękach (tarcza, miecz, łuk etc)-  1pkt.