Osobliwości Łowiectwa Zimą 5

Turniej Łuczniczy Osobliwości Łowiectwa Zimą 5

czyli

>>> Orcs & Goblins <<<

Miejsce: Szaniec Szwedzki, Las Osobowicki, Wrocław

Czas : 6 luty 2016, 10.00-16.00

Zapraszamy wszystkich sympatyków łucznictwa na kolejny już, bo 5-ty, turniej Osobliwości Łowiectwa Zimą!

Koniecznie zapoznajcie się z regulaminem !!! Ten turniej jest zupełnie nowy!!!

Ten turniej o charakterze rekreacyjnym w konwencji fantasy odbędzie się w zupełnie nowej odsłonie. W tym roku dałem się porwać i po naradzie w sztabie CŁT, widząc zamiłowanie kolegów i koleżanek do tego trochę szalonego przedsięwzięcia jakim są Osobliwości, postanowiłem zainwestować w zestaw 50 mat piankowych które posłużą do cyklicznej organizacji dwóch dużych turniejów łuczniczych rocznie. Dziękuję wszystkim którzy mnie pchnęli w tym kierunku – wymyślanie nowych turniejów jest pasjonujące. I tak było w tym przypadku, o czym poniżej.

W tym roku mam nadzieję że zostaniecie pozytywnie zaskoczeni nie tylko oprawą turnieju, ale także jego podwójną konstrukcją. Turniej składa się z dwóch części, rozgrywanych symultanicznie na każdym stanowisku (najpierw strzelanie indywidualne, następnie drużynowe). Będzie więcej akcji i dużo emocji dla tych którym podoba się action shooting.

Piotr Gonet

Przebieg turnieju:

Rejestracja w godzinach 10.00 – 10.30 przy Szaniec Szwedzki, Las Osobowicki

10.30 – 11.00 dobór grup i omówienie zasad turnieju

Rozgrzewka (zapewniamy cele) – 9:00 – 11.00

Start: punktualnie 11.00

Zakończenie planowane jest około godziny 16.30. Za ewentualne komplikacje z góry przepraszamy. Jest to zawsze uzależnione od ilości uczestników i dyscypliny strzelania w grupach, dlatego prosimy o współpracę podczas przebiegu rozgrywki.

W trakcie turnieju będzie palić się ognisko – będzie możliwość usmażenia kiełbaski.

Podczas turnieju obowiązuje zakaz spożywania alkoholu i innych środków odurzających.

Turniej indywidualny

Turniej indywidualny ma charakter statyczny, bez limitu czasowego, tak jak to ma miejsce na zawodach łuczniczych 3D. Zadaniem uczestników jest zdobycie jak największej liczby punktów. Na każdym z 10 przygotowanych stanowisk oddajemy po 10 strzał. Łącznie w turnieju indywidualnym oddaje się 100 strzałów. Na każdym stanowisku do upolowania będzie od 3 do 5 Goblinów, Wargów, Orków i Trolli. Zawodnicy poruszają się po linii strzelań znajdując najwygodniejszą dla siebie pozycję do strzału. Po zakończeniu strzelania indywidualnego na danym stanowisku odbywa się strzelanie drużynowe.

UWAGA! W przypadku, gdy w celu znajdzie się więcej strzał niż można oddać do danej figury liczymy trafienia najlepsze zgodnie z ilością dozwolonych strzał na cel: Goblin, Warg – 2 strzały, Ork, Troll – 4 strzały.

Niektóre cele posiadają bonus punktowy – o tym i innych detalach przeczytać można w „Zasady strzelania”.

Turniej Drużynowy

„Nadeszła wyjątkowo ciepła zima. Zima, jak każdy wie, powinna być zimna. Jednak od kilku lat zimy są coraz cieplejsze. Coraz częściej zapuszczające się do osad, miasteczek i chat podjazdy Orków i Goblinów stały się bardzo uciążliwe.

W zeszłym roku, jak pamiętacie, daliśmy im odpór sami. Wydane wówczas pozwolenia na odstrzał wystarczyły, by grupa najemników i pasjonatów myślistwa wymiotła plugastwo z naszej strony aż za Odrę. Cieszyliśmy się wówczas

i świętowaliśmy, ale przedwczesne były nasze radości!

W tym roku potwory są chytrzejsze. Przyczajone w Sudetach i pod Samotną Górą Ślężą rozmnażały się po cichu. Nagle ich zakrojona na szeroką skalę inwazja ruszyła na nas! Rycerze już się zbierają, panowie możni szykują rumaki, tymczasem naszymi drogami uciekają chłopi z całym dobytkiem do miasta i pomocy znikąd nie mają.

Zadaniem naszych Oddziałów Zwiadu, czyli Was, jest zabezpieczenie dziś szlaku wiodącego do miasta i utrzymanie pozycji do czasu nadejścia ciężkiej piechoty i oddziałów regularnej jazdy, która ma rozprawić się z orkową hordą na polach pod Rędzinem o świcie. *

Wy, jako jeden z wielu 4 osobowych oddziałów zwiadu, otrzymaliście zadanie rozpoznania prastarych ruin i oczyszczenia ich z wałęsających się Orków i Goblinów. Przez ten teren wiedzie jedyna droga którą chłopi z dobytkiem mogą przejśc z wozami. Czeka Was seria potyczek, ale do tego byliście szkoleni i nie ma się czego bać. Na pohybel! „

*słynna Bitwa na Rędzińskim Polu, w której poległ kwiat rycerstwa, ale i orkowie ponieśli srogie straty, Mówi się, że bez zajęcia strategicznego wzgórza przez nieliczne ale wyjątkowo bitne Oddziały Zwiadu tuż przed bitwą jej losy byłyby przesądzone w pierwszej fazie. Patrz: I Wojna Śląska z Goblinami

Turniej drużynowy jest terenową grą łucnziczą w klimacie fantasy. Strzelanie drużynowe odbywa się na każdym stanowisku zaraz po zakończeniu części indywidualnej. Zawiera elementy turnieju bojowego. Wymagać będzie od uczestników nie tylko samego strzelania, lecz także zaplanowania i rozdzielenia poszczególnych zadań wśród członków drużyny. Od drużyny oczekuje się współdziałania. Punkty indywidualne nie są tu liczone.

W turnieju nie przewidujemy konieczności szybkiego poruszania się ze względu na porę roku. Główną trudność stanowić będzie ograniczenie czasowe i konieczność podejmowania zbiorowych decyzji, reagowanie na zmiany w kondycji drużyny, planowanie rozgrywki.

W turnieju biorą udział drużyny składające się z 4 osób. Na wypadek zdarzeń losowych istnieje możliwość „wymiany” zawodnika w drużynie w dniu turnieju.

Drużyna składa się z 4 osób strzelających z w kategorii Łuk tradycyjny, lub 3 z kategorii Łuk Tradycyjny i jednej z kategorii Łuk Dowolny.

Zgłoszenie: W zgłoszeniu należy wskazać kapitana drużyny, który ma głos decydujący podczas delegowania zadań – na wypadek gdyby Drużyna miała problem z ustaleniem kolejności strzelania lub pozycji na której znajdować ma się dany zawodnik. Kapitan drużyny ponadto jest sędzią zapisującym punkty dla drugiej drużyny w grupie.

Osoby, które nie zgłoszą się do turnieju drużynowego jako zespół, zostaną podzielone na drużyny podczas odprawy w dniu zawodów tak, aby mogły również cieszyć się wspólną zabawą.

Czas: na każdym stanowisku drużyna ma 30 sekund na oddanie strzałów (chyba że doliczany jest Eliksir ) liczone od 3…2…1..start , a ostatnie 5 sekund głośno odliczane przez sędziego. (patrz -„zasady strzelania” po więcej informacji)

Ilość strzał: ze względu na bojowy charakter turnieju drużynowego, nie ma limitu strzał, jest tylko limit czasu. Pamiętać nalezy jedynie że podczas turnieju indywidulanego wszyskie strzały powyżej 10 sztuk w kołczanie należy przechowywać w rękach drużyny przeciwnej.

Sędziowanie: czas odlicza sędzia prowadzący z drugiej drużyny. Dodatkowo, przy każdym strzelającym zawodniku stoi jego „cień” – zawodnik z drużyny „przeciwnej” który pilnuje aby przypadkiem nie wystrzeliwano strzał po czasie. Wszelkie zapisy na kartach zawodników mają być dokonywane w obecności członków drużyny przeciwnej (patrz – „zasady strzelania” po więcej informacji)

Obrażenia

„Wpakowałem w niego 3 strzały a ten plugawiec dalej na mnie szedł i dziabnął mnie w udo!”

Postaci Orka, Warga, Goblina czy Trolla posiadają punkty wytrzymałości.

Jeśli drużyna na danym celu nie zdobędzie minimum punktów wytrzymałości dla tego celu, otrzymuje „obrażenie”. Na jednym stanowisku drużyna może otrzymać kilka obrażeń.

Goblin, Warg – 10 punktów wytrzymałości

Ork, Troll – 15 punktów wytrzymałości

Losowanie obrażeń: Kiedy drużyna otrzyma obrażenie, kapitan drużyny rzuca kością i w ten sposób losuje osobę która je otrzymuje. Osoby w drużynie są ponumerowane od 1-4. Rzuty następują aż do uzyskania wyniku. Wyrzucenie 1,2,3,4 oznacza numer zawodnika który odniósł obrażenie.

Wyrzucenie 5 i 6 oznacza konieczność powtórzenia rzutu.

Obrażenie obowiązuje przez jedną (kolejną) konkurencję.

(dla ułatwienia, jesli np zostaną dwie osoby pomiędzy którymi losujemy obrażenie, dla wygody można losować w inny, uczciwy i równy sposób.

Przykład: drużyna otrzymuje 2 obrażenia: najpierw kapitan losuje zawodnika który otrzymuje obrażenie – wypada 3. Zawodnik nr 3 otrzymał obrażenie. Zostaje 3 zawodników między którymi należy wylosować obrażenie. Ustalone jest że 1,2 – to pierwszy zawodnik, 3,4 – drugi, 5,6 – trzeci. Rzut kością decyduje o wyborze zawodnika, który otrzymuje drugie z obrażeń. Następnie zawodnicy którzy otrzymali obrazenia następnie rzucają kością i losują obrażenie z poniższej listy.

Po wylosowaniu osób które otrzymują „obrażenie” następuje losowanie rodzaju obrażeń. Losuje zawodnik który otrzymał obrażenie.

Rodzaje obrażeń (zgodnie z numerami na kostce do gry).

1 – Otrzymałeś obrazenie w oko. Ktoś z drużyny bandażuje Ci oko (trafiony sam wybiera które).

W kolejnej rundzie strzelasz z zabandażowanym okiem. Bandaże otrzymacie od organizatorów.

2 – Stojąc bokiem do celu, oberwałeś w nogę. W kolejnej rundzie strzelasz stojąc na tylnej nodze (licząc od strony celu). Podparcie się drugą nogą oznacza zakończenie serii ( „cień”, czyli zawodnik z drugiej drużyny ma za zadanie pilnować przestrzegania regulaminu) Wolno opierać się o naturalne elementy terenu jak np. drzewa, kamienie.

3 – Oberwałeś w plecy. Nie możesz stać. W kolejnej rundzie strzelasz siedząc (oba pośladki dotykają podłoża)

4 – Straciłeś sporo krwi. W kolejnej rundzie jesteś trochę zamroczony i kręci Ci się w głowie. Przed rozpoczęciem strzelania wykonujesz 5 obrotów wokół własnej osi w czasie nie dłuższym niż 15 sekund. Następnie sędzia daje sygnał do strzelania dla całej drużyny i odmierza czas.

Czas w trakcie obrotów może odmierzać inny zawodnik ( „cień” ) niż sędzia prowadzący, między zakończeniem obrotów a startem czasu nie może upłynąć więcej niż 5 senkund.

5 – Jesteś ranny w nogę, ale możesz klęczeć. Strzelasz kolejną rundę klęcząc ( pozycja według uznania, przynajmniej jedno kolano dotyka ziemi)

6 – Cudem unikasz trafienia. Miałeś wyjątkowe szczęście. Nic Ci się nie dzieje, fart.

Eliksiry.

Podczas turnieju drużynowego co 3 stanowiska znajduje się konkurencja specjalna. Są to łącznie 4 niewielkie cele (kostki ). Stanowią one wyzwanie dla drużyn i szansę na odwrócenie złego losu.

Aby zdobyć eliksir, drużyna musi wytypować jedną osobę która spróbuje zdobyć Eliksir. Osoby te nie mogą się powtarzać, co oznacza że każdy z członków drużyny ma jedno wyzwanie podczas turnieju. Eliksiry są bardzo potężne i mogą zmienić bieg wydarzeń!

Aby zdobyć Eliksir, łucznik może wystrzelić do 3 strzał z wyznaczonego miejsca (postawa dowolna). Trafienie w kostkę oznacza zdobycie Eliksiru dla drużyny. Można go wykorzystać tylko raz – przed lub po strzelaniu konkurencji w dowolnym momencie. O chęci użycia eliksiru należy poinformować sędziego.

Rodzaje eliksirów:

Eliksir uzdrowienia: uzdrawia całą drużynę

Eliksir czasu: + 10 sekund dla całej drużyny w konkurencji

Eliksir zaskoczenia: dodatkowa strzała dla całej drużyny bez liczenia czasu, należy wystrzelić przed rozegraniem konkurencji na czas

Eliksir ochrony: drużyna nie otrzymuje obrażeń – należy użyć po zakończeniu strzelania i po zliczeniu punktów – przed losowaniem obrażeń!

Stroje historyczne lub fantasy

Turniej Osobliwości to hołd składany literaturze, filmowi oraz ogólnie klimatowi fantastyki, ale i historii. Każdy, kto przyjedzie na turniej w stroju: historycznym, historycznopodobnym (tzw Mrok), cosplay, fantasy, postapokaliptycznym rodem z Mad Maxa lub kosmicznym – byle w klimacie literacko-filmowym z gatunku sci-fi oraz fantasy – otrzyma na starcie jako zawodnik przybyły z innego wymiaru jedną Apteczkę.

Apteczka: pozwala na jednokrotne uzdrowienie „obrażenia” podczas turnieju bojowego. Apteczka jest przedmiotem i można go podarować innej osobie!

Strój powinien być całościowy (nie wystarczy koc czy prześcieradło i głupia czapka ;) oraz kompletny (od łydek do głowy). Ze względu na porę roku dopuszczamy buty dowolne (niehistoryczne).

Zgłoszenia i wpisowe:

Zgłoszenia należy nadesłać na adres e-mail: rejestracja.clt@gmail.com

Termin nadsyłania zgłoszeń oraz wpłat – do 31 stycznia 2016

Jak zarejestrować się na nasz turniej? Przede wszystkim skompletuj drużynę – drużyny mają pierwszeństwo w rejestracji, ponadto kapitan drużyny będzie pełnił odpowiedzialną funkcję sędziego. Zapraszamy zorganizowane grupy, jeśli nie macie stałej drużyny – zaproście do zabawy znajomych, sformujcie jednorazowy skład, ważne, żeby były to drużyny 4 osobowe.

Zgłoszenie powinno zawierać:

-imiona i nazwiska zawodników

- kategorię sprzętową

- nazwę drużyny

- nazwę klubu/miasta z którego jest drużyna

- zaznaczyć należy też kto w drużynie będzie pełnił funkcję sędziego

UWAGA!!!! Przed przystąpieniem do turnieju będzie konieczność złożenia podpisu pod dokumentem który stwierdza, że do zawodów przystępujecie z własnej woli i bierzecie odpowiedzialność za swoje czyny.

Po wysłaniu zgłoszenia otrzymacie e-mail potwierdzający udział zawodnika/drużyny w turnieju. W mailu tym znajdzie się także numer konta bankowego do przelewu, który należy wykonać jak najszybciej w celu zarezerwowania miejsca na zawodach. Ostatecznym potwierdzeniem udziału jest przelew na konto organizatora. Ponadto otrzymacie szczegółówą instrukcję sędziowania.

————————————————————————————————————————

Osoby które nie mają drużyny nadal mogą wziąć udział w turnieju – zostaną podzielone na drużyny w dniu turnieju.

Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy rejestracji zawodnika lub drużyny bez podania przyczyny. Turniej jest ograniczony ze względów organizacyjnych do 80 uczestników (16 drużyn)

Wpisowe nie podlega zwrotowi po terminie 31 stycznia 2016 (dzień zakończenia rejestracji) i wynosi 50 zł dla osób dorosłych oraz 30zł dla osób nieletnich, które w turnieju moga brać udział tylko pod opieką i będąc w drużynie z osobą dorosłą (opiekunem).

Osoby/drużyny które nie dokonają wpłaty w wyznaczonym terminie nie będą mogły wziąć udziału w turnieju.

Punktacja

Na trasie turnieju znajduje się 10 stanowisk. W turnieju na trasie rozstawionych jest 37 celów 2D w różnych grupach. Punktacja na każdej figurze jest taka sama: 5/4/2

Niektóre trudniejsze cele są dodatkowo premiowane +1, +2 lub +3 punkty za trafienie. Oznacza to że do sumy punktów zdobytych na takim, specjalnie oznaczonym celu należy dodać powyższy bonus za każdą trafioną w ten cel strzałę.

UWAGA! W przypadku, gdy w celu znajdzie się więcej strzał niż można oddać do danej figury liczymy trafienia najlepsze zgodnie z ilością dozwolonych strzał na cel.

Zasady strzelania:

  • Dwie drużyny po 4 osoby (łącznie 8 osób) składają się na grupę, która przemieszcza się od stanowiska do stanowiska
  • Kapitanowie drużyn są sędziami prowadzącymi dla drużyny przeciwnej w grupie
  • Zawodnik nie może dotykać taśmy (linii) w trakcie strzelania
  • Zawodnik nie może cofnąć się od taśmy na dalej na niż 1 m nogą wykroczną
  • Strzelanie odbywa się zza taśmy wyznaczającej stanowisko
  • zawodnik może wybrać dowolną pozycję wzdłuż taśmy, o ile strzelanie odbywa się nad nią (uwaga na skrajne pozycje i strzelanie na skos! )
  • dozwolone jest przyjęcie dowolnej taktyki, kolejności strzelania oraz ilość strzał wystrzelonych na dany cel strzał
  • dozwolone jest naradzanie się przed zajęciem pozycji przez drużynę
  • wolno przyjmować dowolną postawę strzelecką, chyba że w turnieju drużynowym otrzymaliście obrażenie, które narzuca inne zasady
  • na jednym stanowisku grupa nie powinna przebywać dłużej niż 30 minut ze względu na płynny przebieg zawodów (zgubione strzały można znaleźć później lub może znajdzie je inna grupa! )
  • Strzały zapasowe należy zostawić w rękach drużyny przeciwnej ( która jest odpowiedzialna za pilnowanie tego aby nikt się nie pomylił i nie wystrzelił więcej strzał niż jest to dozwolone)
  • niedozwolone jest wyjmowanie strzał z celu przed zapisaniem wyniku przez sędziego
  • w konkurencjach na czas wolno rozpocząć strzelanie ze strzałą założoną na cięciwę, która nie może być napięta. Łuk powinien być opuszczony. Palce ręki cięciwnej mogą znajdować się na cięciwie.
  • Na kolejnych stanowiskach drużyny łuczników strzelają na zmianę
  • Każda zgłaszająca się drużyna musi zabrać ze sobą tubę na strzały.
  • Podczas trwania zawodów zawodnicy mogą mieć nie więcej niż 10 strzał w kołczanie,tubę z zapasowymi strzałami przechowuje drużyna przeciwna (z grupy)

Kategorie sprzętowe

Ze względu na rekreacyjny charakter turnieju OŁZ5 kategorie sprzętowe są mocno uproszczone.

Łuk tradycyjny – do tej kategorii kwalifikują się łuki tradycyjne jednoczęściowe typu: longbow, flatbow, łuki typu wschodniego, łuki z profilowanym majdanem lub bez, łuki angularne, deflex-reflex, łuki z półką, bez półki oraz wszelkie hybrydy oraz łuki historyczne, naturalne i inne. Dopuszczane są łuki składane typu tradycyjnego w systemie take-down. Dozwolone są tylko strzały drewniane z opierzeniem naturalnym. Dozwolone są groty tylko toczone. Osady dowolne.

W tej kategorii wyjątkiem od reguły (zabronione) są łuki które mozna określić jako center-shoty, łuki sportowe lub „myśliwskie” / hunter – z dokręcanymi ramionami czy też bez.

W tej kategorii zabronione jest używanie wszelkich celowników, znaczników na majdanie, cięciwie, przyrządów celowniczych jakiegokolwiek typu i kształtu.

Łuk dowolny – do tej kategorii kwalifikują się wszystkie pozostałe łuki (łuki gołe i sportowe, łuki myśliwskie typu „hunter”) za wyjątkiem łuków bloczkowych. Łuki w tej kategorii (dla wyrównania szans startujących) musza być pozbawione dodatkowego oprzyrządowania (clicker, button, stabilizator, celownik, lipko, wplecione nitki w cięciwę lub „oczko” (przeziernik) w cięciwie, kisser etc. Dozwolona jest ruchoma (także opadająca) podstawka pod strzałę. Miejsce osadzenia strzały na cięciwie może być oznaczone. Groty tylko tarczowe. Strzały i opierzenie wykonane z dowolnych materiałów.

Uwaga! W turnieju zabranione jest strzelanie techniką stringwalking. Podczas strzelania przynajmniej jeden palec ręki cięciwnej musi dotykać strzały. W razie wątpliwości dotyczącej kategorii łuku proszę skontaktować się przed rejestracją – w dniu zawodów kwestie sporne rozstrzygane będą w duchu fair play tak, aby startujący mieli równe szanse w zawodach.

Informacje dodatkowe:

W przypadku poszczególnych detali turnieju organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zgodnie z wymogami chwili i zdrowym rozsądkiem. Ze względu na komplikację zawodów, warunki terenowie treść poszczególnych konkurencji może ulec zmianie. Proszę także o śledzenie komunikatów z naszej strony – w razie niepogody (ulewny deszcz) zawody moga zostać odwołane.

W takim przypadku oczywiście wpisowe zostanie zwrócone na Wasze konta.

Serdecznie zapraszamy,

Klub Centrum Łucznictwa Tradycyjnego